divendres, 29 d’agost del 2008

Molt més que un manga/anime


Em vaig passar molt de temps sense actualitzar i ves per on, en poc més de dos dies dues actualitzacions, segurament perquè no m'agrada mostrar-me de la manera que semblo en el darrer missatge. Però tot i això tothom que em conegui un xic sabia que un dia o altre havia de caure una bloguejada sobre aquest immens manga/anime, Elfen Lied.

Què dir d'aquest manga/anime que la gent no sàpiga és molt complicat, excepte si no estàs gaire ficat en el tema o no has patit mai la meva menjada de tarro particular, jaja; però es farà el possible.

La història gira entorn una diclonius, que vindrien a ser humans de nova generació, amb banyes i una mena de braços invisibles a la vista humana, com s'ha dit no deixen de ser humans però en principi estan "creats" per a destruir-nos i sobreviure ells, no deixa de ser l'evolució natural, la mort dels febles i la supervivència dels forts...

Però en el nostre cas la Nyu/Lucy té una forta història al darrera, diríem que es torna com és gairebé per obligació, només cal veure com la tracta la humanitat per entendre com es pot tornar d'aquella manera, em sembla que en certa manera tots acabríem igual, alguns més extremats que d'altres però no m'agradaria patir tot el que arriba a patir ella.

Per altre banda hi ha els altres protagonistes, en Kouta i en menor mesura la Yuka, almenys pel que fa a l'anime; en Kouta i la Yuka tenen una relació un xic peculiar (són cosins), ella està enamorada d'ell però ell s'enamora de la Lucy quan la coneix durant unes vacances.

Realment és complicat explicar més coses sense destripar tota la història, història que comença passats 8 anys de la darrera trobada entre en Kouta i la Lucy. Amb la Lucy essent alliberada per algun desconegut del complex en el que es trobava confinada i anant a parar a la platja de Kamakura on per casualitats de la vida se la troben el Kouta i la Yuka; degut a la caiguda la Lucy perd la memòria i en el seu lloc apareix la Nyu (una doble personalitat), un personatge totalment oposat a la Lucy, almenys a primera vista, a mesura que avança l'anime i el manga es veu que realment la Lucy és molt cruel però la Nyu està molt present en la seva manera de ser, almenys pel que fa la seva relació amb el Kouta.

En Kouta per motius que no diré no recorda a la Lucy, i la Yuka no l'havia vist mai així que no deixa de ser curiós el desenvolupament de la història fins que en Kouta ho recorda tot.

Podria passar-me una bona estona destripant la història però sincerament recomano molt llegir-se el manga (algun volum en català he traduït i hi ha tots els volums menys 3 capis, de moment, traduïts a l'anglès) i si us voleu decantar per l'anime dir-vos que no és del tot fidedigne al manga (el manga encara s'estava publicant), però també val molt la pena, la banda sonora és molt bona i bé... què us he de dir si en tinc els dvd's originals i ja els he vist 3 o 4 cops, el darrer avui mateix, jajaja, són 13 capítols i una OVA (que no aporta gaire la veritat) però no es fan gens pesats, al contrari. El darrer capítol és força "afectant", no em vull ni imaginar el que hagués passat si haguessin fet el final del manga, em sembla que m'hagués deshidratat, xD

Només afegir un apunt, hi ha gent que titlla l'anime de sanguinari, de nuesa gratuïta i de déu sap quantes coses més, hi ha nus, sí, hi ha sang per tot arreu, sí, però és que el manga és així, no podem criticar una cosa per ser fidedigne al manga, sincerament trobo tots aquests comentaris desafortunats i gratuïts, és com si ens posessim a veure bola de drac i diguessim que hi ha sang, a cas als mangues sortien flors i violes? Doncs amb aquest manga/anime passa exactament el mateix.

Així que si no teniu gaire cosa per fer el que resta de vacances doneu-li una oportunitat i digueu-me sincerament si vosaltres no faríeu el mateix que fa el Kouta al darrer capítol de l'anime, o en el seu defecte al que fa al manga; jo ja us ho dic ara, actuaria igual segurament, de fet quan un s'adona fins on pot arribar la humanitat a vegades es pregunta com tot pot funcionar d'aquesta manera.

P.D: Jo també vull una Lucy a la meva vida, però no només al wow, jeje